Reagowanie na incydenty

Jeśli doszło do naruszenia bezpieczeństwa i szukasz informacji na temat reagowania na incydenty, jesteśmy do dyspozycji.

Nasz zespół ds. reagowania na incydenty poprowadzi bezpłatną, niezobowiązującą, 30-minutową telekonferencję w celu omówienia sytuacji w Twojej organizacji i zaproponuje wstępny plan działania. Czas ma kluczowe znaczenie: należy działać szybko, aby zapobiec dalszym skutkom prawnym jak i wizerunkowym. Niezależnie od tego, czy incydent dotyczy włamania do sieci, złośliwego oprogramowania, ataku Denial of Service (DoS / DDoS) skutecznie zajmiemy się jego obsługą.

Boisz się, że możesz w przyszłości paść ofiarą hackerów. Czy jest możliwa pomoc?

Twoje obawy są zrozumiałe. Wszystkie statystyki wskazują na to, że większość organizacji padnie ofiarą cyberataków w ciągu 12 miesięcy. Jeśli się dobrze przygotujesz, możesz zmniejszyć ryzyko jego wystąpienia.

Oto pięć kroków, które powinny pomóc Twojej organizacji przygotować się na cyberatak:

KROK 1 – Inwentaryzacja zasobów: zidentyfikuj najważniejsze zasoby w organizacji.

KROK 2 – Opracuj plan postępowania z incydentami bezpieczeństwa.

KROK 3 – Przetestuj plan i organizację na wypadek wystąpienia incydentu.

KROK 4 – Upewnij się, że twoi pracownicy wyznaczeni jako osoby pierwszego reagowania są przeszkoleni do działania.

KROK 5 – Zapewnij pracownikom szkolenie techniczne z zakresu prowadzenia działań związanych z reagowaniem na incydenty.

 

Dlaczego potrzebuję planu postepowania z incydentami?

W ciągu ostatniego roku 66% dużych spółek padło ofiarami cyberataków, a 75% nie posiada planu lub polityki dotyczącej reagowania na incydenty. To nie kwestia tego, „czy” a „kiedy” w Twojej organizacji dojdzie do naruszenia bezpieczeństwa. Bez odpowiedniego planowania organizacja narażona jest na rosnące koszty i poważne zakłócenia w funkcjonowaniu procesów biznesowych. Wymogi prawne i regulacyjne (ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa) coraz częściej ukierunkowane są na wdrożenie sprawnych procesów w zakresie zajmowania się incydentami.

Dlaczego powinno się testować plan reagowania na incydenty?

Twój plan zostanie poddany próbie prędzej czy później – podczas wystąpienia prawdziwego incydentu bezpieczeństwa. W wielu przypadkach, w tych krytycznych momentach w procedurach reagowania odkrywane są braki. Jeśli Twój plan reagowania na incydenty nie powiedzie się, istnieje realne ryzyko, że dochodzenie nie przyniesie efektów.

Dlaczego potrzebujesz usługi zarządzania incydentami bezpieczeństwa?

Wymagania prawne i regulacyjne coraz bardziej skupiają się na bezpieczeństwie, monitoringu danych wrażliwych i zgłaszaniu przypadków ich naruszeń. Opracowanie i wdrożenie skutecznego reagowania na incydenty może być kosztowne dla większości organizacji. Dzięki zarządzanej usłudze zyskujesz spokój i pewność, że pracują dla ciebie certyfikowani i doświadczeni eksperci, którzy niezwłocznie przeprowadzą skuteczne dochodzenie.

WYKRYCIE INCYDENTU
KLASYFIKACJA
ŚLEDZTWO I DIAGNOZA
ROZWIĄZANIE
MONITORING